china ( BEIJING ) - Reisverslag uit Peking, China van Esra & Asia - WaarBenJij.nu china ( BEIJING ) - Reisverslag uit Peking, China van Esra & Asia - WaarBenJij.nu

china ( BEIJING )

Door: Asia

Blijf op de hoogte en volg Esra & Asia

07 Oktober 2010 | China, Peking

ofcourse hebben we een goede vlucht gehad! we kwamen aan op het vliegveld en waren klaar voor in te checken, mijn bagage woog 10.8 KILO ?!?!? ja Sade i know, ik had de dubbele kilo's naar barcelona..
maare
wooow wat is china een gek land..
we kwamen hier aan, we hadden de metro gepakt en daar stonden we dan, vrijwel niemand praat engels, een swat team naast ons met hun geweren, druk verkeer en we wisten niet eens waar we op de kaart waren..
uiteindelijk werden we geholpen door een engels pratende chinese student, ze had ons goed de weg uitgelegd en vroeg of we naar de exhibition kwamen kijken van haar school in het hotel tegenover, dat deden we, er hingen erg mooie schilderijen en heb er meteen ene meegenomen....kleintje
Later die dag kwamen we erachter dat het public holiday was, wat betekent: alles zo goed als vol geboekt.. gelukkig hebben we nog kamertje gevonden ( 5 EURO de nacht P.P.)!!, maar we liggen er niet alleen,er staan 6 bedden.... gelukkig was er maar ene bezet. yeah
maaar het is erg schoon , dat is het belangrijkste, vind ik:P
we zijn hier nog steeds, dus bevalt goed.
Chinese People
De mensen hier hebben andere gewoontes als bij ons.(om het zo maar te beschrijven)
zo loop je op straat en zie je een kindje langs de weg poepen, mensen rochelen hier de hele dag! echt overdreven hard! kinderen van 1-2 jaar lopen met een broek met een gat van voor tot achter.. de reden ervan weten we nog steeds niet..
ze eten met hun hoofd in hun bord/kommetje en eten met hun mond open.....
zo zaten we aan een 4 persoons tafel in een klein restaurantje, opeens komen er 3 personen bij ons aan de tafel zitten. het was ook nog zo dat hun het eten eerder kregen als ons dus moesten wij eerst naar hun gesmekt en geslurp luisteren voordat we zelf konden beginnen.
Hier verkopen ze overal eten op straat, gesuikerd fruit, meloen op stokje, notenkoeken e.d.
ze houden ervan om toeristen dubbel te laten betalen, ma oke dat is logisch
zo waren we naar de Forbidden city geweest, echt overdreven groot en mooi..
en bij de uitgang stonden ze weer met het eten..
oeeh en daar stond ie dan met zijn lekkere koek en weegschaal, esra en ik wilde een stukje proberen en vroegen hem a small piece af te snijden, wat doet hij, meteen een halve kilo waar hij ook nog eens evenveel voor vroeg als de prijs dat wij betalen om te slapen.
dus wij wilde dat niet. en zei hem een kleiner stuk, en begon hij in het chinees te vertellen dat hij het niet terug kon plakken..
na 5 min was hij nog bezig, dus ik zeg tegen hem, ik wil een klein stukje of helemaal niks, en wilde me omdraaien en weglopen, gaat die chinees me de weg blokkeren en wilde hij me vastpakken en terug duwen..
dat ging me iets te ver dus vertelde hem me niet aan te raken! eerst vrij netjes erna wat minder netjes.. en hij bleef naar me grijpen en me blokkeren, een hele groep mensen kwam al om ons heenstaan omdat hij zo aan het schreeuwen was, ik was erg mad omdat hij zo terkeer ging en me constant wilde vastknijpen en meetrekken.
even dacht esra dat ik mijn eerste keer een vuist aan hem zou geven..
esra en ik aan het overleggen , wat doen we, rennen we weg of lossen we dit op.. wegrennen was geen keuze omdat we geblokkeerd werden door dhet publiek..
hij greep nog een keer naar haar en toen was het gedaan, hebben ons erdoorheen geduwd en zijn weggelopen, en hij maar ons naschreeuwen blalala..
ik ga even stoppen er staat iemand al tijdje te wachten om op internet te gaan!
sooooooon
Liefs

  • 10 Oktober 2010 - 10:42

    Sade:

    Omfg, wat was er mis met die dude?
    en wtf haha wou j hem echt een vuist bijna geven?
    kan het me moeilijk voorstellen hoe het er allemaal aan toe gaat daar, het is onvoorstelbaar.
    ik zie wel, dat jullie ervan genieten.
    en dat is het belangrijkste toch?

    waitin for your next story jij sensatiezoeker!

    all my love and kisses xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esra & Asia

If you know better, you do better...

Actief sinds 20 Juli 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 46659

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

16 December 2011 - 30 November -0001

Thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Cambodja

16 November 2010 - 30 November -0001

Hanoi

12 November 2010 - 30 November -0001

Nanning

07 November 2010 - 30 November -0001

Guilin

28 Oktober 0000 - 30 November -0001

Tokyo

25 Oktober 2010 - 30 November -0001

Fuji

22 Oktober 2010 - 30 November -0001

Kyoto

20 Oktober 2010 - 30 November -0001

Tokyo

11 Oktober 2010 - 30 November -0001

Shanghai

04 Oktober 2010 - 30 November -0001

Beijing

04 Oktober 2010 - 30 November -0001

Let's get it started!

25 Januari 2011 - 30 November -0001

Maleisie

Landen bezocht: