Ho Chi Mini - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Esra & Asia - WaarBenJij.nu Ho Chi Mini - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Esra & Asia - WaarBenJij.nu

Ho Chi Mini

Door: Asia

Blijf op de hoogte en volg Esra & Asia

04 December 2010 | Vietnam, Hanoi

Vanuit het zuiden van China zijn we per bus doorgereisd naar de hoofdstad van Vietnam (Hanoi).

De stad zelf was niet bijzonder, druk en alleen maar scooter die kriskras over de wegen gaan en getoeter voor iedereen die moet uitkijken..

Omdat we niet wisten wat er te zien was in deze stad, hadden we een citytrip geboekt.

Nooit meer, het was echt zoeen tour van, kijk hier naar links, 2 seconde om te kijken en dan verder.. met zijn alle in een rijtje..

Omdat we samen waren met een engelse jongen spraken we de hele dag engels, anders was het ook zo onbeleefd. ( het fijne in nederlandse taal is dat 99% van de mensen niet verstaat wat je zegt)

Maar zoals ik al zei, spraken we de hele dag engels. Waardoor je in het engels gaat denken en aangezien ik vrijwel alles zeg wat ik denk, maakte ik een foutje en zei ik nogal hard tegen Esra

‘This is the first and last time i make such a stupid tour like this!’. waardoor de mensen in het busje me aankeken en begonnen te lachen en commentaar gaven, eerste 2 secondes had ik het niet door..

Maar ik zei het natuurlijk in de taal die iedereen begreep.. Oeps!



In Hanoi hadden we besloten om een openbus ticket te kopen, waardoor je naar het zuiden van Vietnam kan reizen voor 45 $ en op 5 verschillende plaatsen kan uitstappen. En dan kon je er zolang blijven als je wilde, als je verder wilde vroeg je de receptie om een telefoontje te plegen en dan werd je de dag erna opgehaald.

Omdat Vietnam maar 1 Highway heeft ( die nogal veel potholes heeft ) deden we 16 uur over 400 km ongeveer…

Omdat de afstanden zolang zijn/duren vertrokken we in de avonduren om de nacht door te brengen in de bus. ‘’ lees : Slaapbus’’ een bus met stapelbedden..

Het lijkt heel comfortable but, its not.

De bedden zijn te klein om je benen te kunnen strekken, airco op de hoogste stand die in je gezicht waait, wegen die niet optimaal zijn, dus door elkaar geshaked word ( Dus een lange nacht, ik kan overal slapen maar dit ging me net iets te ver)

Er zijn een paar grotere bedden, maar als je niet als eerste opgehaald word dan zijn die natuurlijk al bezet.

dus wij de laatste keer de slaapbus ingerend, voor een goede plaats.. kregen we plaatsen aangewezen, die andere keren konden we gewoon gaan liggen, maar goed bij die man bestonden geen uitzonderingen.


ja, hadden we dus 2 upbeds , airco op je kop en je kan nergens je tas kwijt, laat staan je benen..
dus 2 meisjes hadden een downbed en wilde liever een up
dus wij geruild, en waren helemaal blij, ( waren het 3 bedden naast elkaar, zo breed als een kingsize bed. Je kon er wel je benen strekken !
moesten we dus met zijn 3en liggen maar er lag verder nog niemand.
en wij maar hopen dat de persoon niet zou stinken en niet irritant zou zijn.
ik moest dus in het midden want Es kijkt graag naar buiten.
en ja hoor daar kwam hij dan, een jongen van Australie, een beest van een jongen.
tattoeages, 2 verschillende sokken, maa hij stonk niet..
oke goed en wel, hij ging muziek luisteren , hardste en irritantste muziek die ik ever uit een ipod heb horen komen..


hij ging op zijn rug liggen, knien tegen de wand en hoofd weg van ons,
fijn dachten we, totdat de bus door de potholes begon te rijden
ik moest naar het toilet dus kon niet slapen.. ondertussen was de jongen al in slaap gevallen en Esra ook.
door de bumpy ride gingen zijn benen van links naar rechts in de lucht, ik bleef stokstijf liggen, en maar hopen dat zijn benen niet op mij vielen.
en ja hoor, daar kwamen ze dan, de 30 kg benen, BAM op me
ma ik kreeg ze niet van me af...
kreeg ik ook nog een elleboog op me borstkast liggen
dus die duwde ik keihard weg, viel hij met zijn stroombotje op een ijzeren punt dus hij keihard OOOH
ik snel gedaan alsof ik sliep, ma hij sliep gewoon verder, gelukkig

toen werd Es wakker, gelukkig, ik haar verteld wat gaande was. en wij samen zijn benen weg gehaald.
iedereen in de bus sliep ma zijn ipod dreunde nog van alle kanten, Omdat hij toch aan het slapen was, wilde we zijn Ipod uitzetten en opbergen.
Wij het kabeltje gevolgd waar de ipd zou liggen, zat die in zijn broekkzak met zijn hand erop..
yep.
wij aan het discussieren wie zijn hand weg ging pakken
Ik uiteindelijk zijn hand weg gehaald en op mijn gedeelte van het bedje gelegd, hij maakte geluid dus wij helemaal in een deuk wat die wel niet zou doen als hij schrikt, dadelijk haalt hij uit, en we zaten ook nog in een hol waar je niet snel uitkomt
dus wij aan de oordpjes trekken, en 10 minuten later hadden we de ipod eindelijk eruit gekregen en uit gezet. draait hij zich om met zijn handen op mijn bedje..
daar zaten we dan, helemaal in een deuk, met een wild vreemde half in mijn bedje.
uiteindelijk hadden we hem samen terug geduwd, iedere keer als hij bewoog, gingen we stokstijf liggen, alsof we sliepen, bang voor zijn reactie als ie wakker zou worden..

dat was het leuke gedeelte van de Slaapbus.



Op het moment zitten we in Siem Reap (Cambodia) bij ANGKOR WAT. en vertrekken morgen naar Laos met de bus, (welke plaats we aankomen weten we eigenlijk niet...)



Wordt vervolgd





Liefs Asia


  • 05 December 2010 - 14:15

    Jos En Cecile:

    Hey dames.Wat een verhaal weer! eigenlijk wel leuk. Ik weet zeker dat jullie er volgend jaar nog om moeten lachen van die reus met zijn i pod in jullie bed. Groet Jos en Cecile

  • 06 December 2010 - 00:10

    Misha:

    hey egt bizarre verhalen! als k ht zo hoor is ht egt vet daar in de middle of nowwhere. elke dag bij de griek is gewoon normaal en als ik dan denk dt jullie ergens rond zwerven is dt egt raar gek:P. zijn nieuwe meisjes aangenomen en direct al ene weg na een week haha. is egt chaos nu daar heb nog 2 weken stage maar op de maandag en dinsdag wrk k voor.de bar enz. en aikis in de keuken, is wel chille strak int pak, helemaal patser, haha. maja veel geluk en plezier op julli reis en we sprken ons wel. kus misha

  • 08 December 2010 - 00:55

    Umit:

    Hahahahahaha het is te merken dat een deugnietje dit verhaal geschreven heeft. Een leuk verschil tussen Esra's en jouw verhalen hihi.

    Net zoals jullie verhaal, word ook het commentaar vervolgd :p

    Have fun x

  • 09 December 2010 - 09:44

    JP:

    hahaha
    ruig verhaal...jullie maken wat mee daar

    go on go on :D

  • 11 December 2010 - 13:51

    Your Sweet Sister:

    heey zussie!!! haha wat een story! Ik zie je al helemaal zitten daar, hopen op een lekkere bink komt zo'n flapdrol naast je liggen en ook nog bijna op je liggen. :-) Ik denk dat zijn nacht in ieder geval al niet meer stuk kon!
    have fun!!!

    Dikke kus en knuf!
    Xx

  • 26 December 2010 - 10:33

    Cherry:

    Hahaha, wat heb ik gelachen om dit verhaal zeg. Ik volg jullie ook nogsteeds! Keep up the good work!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Hanoi

Recente Reisverslagen:

04 December 2010

Ho Chi Mini

21 November 2010

Made in Vietnam
Esra & Asia

If you know better, you do better...

Actief sinds 20 Juli 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 46667

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

16 December 2011 - 30 November -0001

Thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Cambodja

16 November 2010 - 30 November -0001

Hanoi

12 November 2010 - 30 November -0001

Nanning

07 November 2010 - 30 November -0001

Guilin

28 Oktober 0000 - 30 November -0001

Tokyo

25 Oktober 2010 - 30 November -0001

Fuji

22 Oktober 2010 - 30 November -0001

Kyoto

20 Oktober 2010 - 30 November -0001

Tokyo

11 Oktober 2010 - 30 November -0001

Shanghai

04 Oktober 2010 - 30 November -0001

Beijing

04 Oktober 2010 - 30 November -0001

Let's get it started!

25 Januari 2011 - 30 November -0001

Maleisie

Landen bezocht: